Projekto pagrindimas

 Pasaulis vystosi labai greitai: naujajai kartai reikia naujų mokymo metodų. Dabartinės švietimo kokybės nepakanka, daug dėmesio skiriama rezultatams, pasiekimams. Patirtinis mokymasis leidžia ugdytiniams įsisavinti žinias realiame gyvenime. Geriausias mokymasis yra tada, kai vaikai jaučia ir patiria viską patys. Šis projektas siekia suvokti vaikus, kurie galvoja apie realų pasaulį ir kuria ypač naudingus patirties įgūdžius, komandinį darbą, kūrybiškumą ir problemų sprendimą. Mažiems vaikams atliekami eksperimentai, tyrimai, praktikos yra aktyvios ir naudingos veiklos, kurios padeda vaikams sužinoti apie juos supantį pasaulį, skatina ne tik rezultatus, bet ir mokytis, kaip atsiranda viena ar kita.

"STEAM" apima visas žmogaus veiklas, tai yra visur reikalinga. Tai reikalinga ir vaikams. Tyrimai parodė, kad vaikai, kurie ankstyvame amžiuje naudojosi STEAM mokymui, turėjo daug geresnių mokyklos laimėjimų. Švietimo įstaigos yra atsakingos už visapusišką, novatorišką, pažangų švietimą vaikams, kurie padeda vaikui geriau pažinti šį pasaulį.

Plėtodami STEAM įgūdžius per projektinį patirtinį mokymąsi, skatina kritinį mąstymą, problemų sprendimą, loginį mąstymą. Tačiau vien tik teorinis pagrindas mažam vaikui yra daug mažiau paveiktas nei kai kuri koreliacija, jausmas ir asmeninė patirtis. Dauguma vaikų susidūrę su daiktais, supranta juos ir, žinoma, yra suinteresuoti, kai gali susieti tam tikrą informaciją su tam tikra patirtimi ir realiomis situacijomis. Dar daugiau - vaikas jaučiasi kur kas labiau motyvuotas ką nors padaryti, kai jis įtraukiamas į vykstančius procesus, veiklą ir dalyvavimą. Tuomet atsibunda vidinis mokslininkas ir tyrinėtojas. Kyla klausimas: kaip mokyti vaiko "STEAM" per patirtinio ugdymo metodą? Kiekvienoje šalyje egzistuoja daug teorijos, tačiau pedagogai vis dar susiduria su praktinės patirties ir žinių trūkumu, organizacijoms trūksta informacija apie tai, kaip ją pritaikyti žemiausiuoju išsilavinimo lygmeniu - darželiuose ir ikimokyklinėse klasėse.

Projekto veikla apima keturias pagrindines sritis: verslumą, skaitmeninį raštingumą, gamtą ir aplinką bei sveiką gyvenimo būdą. Pasirinktos projekto sritys padės numatyti patirtinio ugdymo gaires, pritaikyti egzistuojančio mokymo / mokymosi esamas patalpų ir lauko erdves ir kurti naujas, taikant projekte numatytą mokymąsi, metodiką, skatinančią vaikų smalsumą, kūrybiškumą ir verslumą.

Projektas sudarys sąlygas prisidėti prie institucijos strategijos, veiksmų planų ir švietimo politikos. Skatinti nuolatinę teigiamą patirtį ir keitimąsi tarp oficialių ir neformalaus švietimo mokytojų, skatinti mokytojų mobilumą šalyje ir tarptautiniu mastu bei kitas švietimo idėjų apyvartos formas.

The world is developing very rapidly: a new generation needed new teaching methods. The current quality of education is not enough, many things are focused on results, achievements. Experiential learning allows students to absorb knowledge through real life experience. The best learning is when you feel and experience everything by yourself. This project aims to sensitize the children thinking about the real world and to develop extremely useful experiential skills, teamwork, creativity, problem-solving. Experiments, research, practices for young children are active and useful activities to help children learn about the world, which surround them, encouraging not only in the results, but also to learn how one or another arises.

STEAM includes all human activities, it is needed everywhere. It is needed for children too. Studies have found that children, who at an early age was applied STEAM education, had much better achievements of the school. Educational institutions are responsible for children’s comprehensive, innovative, progressive education which help the child to know this world better.

By developing STEAM skills using project-based experiential learning it is promoting critical thinking, problem-solving, logical thinking. However, the mere theoretical background for a small child is much less affected than some correlation, feeling and personal experience. The most children caught up in things, understands them and naturally interested when they can associate certain information with certain of their experiences and real situations. What's more - the child feels much more motivated to do something when it is added to a running processes, activities and participation. Then it wakes up the inner scientist and researcher. The question is: How to teach a child STEAM through experiential education approach? There are a lot of theory in every country but the educators still luck practical experience and knowledge, the organizations luck information how to adapt it in the lowest educational level - kindergarten and pre-primary school classes.

The activities of the project cover four main areas: entrepreneurship, digital literacy, nature and the environment and a healthy lifestyle. Selected areas of the project will help to provide for experiential education guidelines, adapt existing indoor and outdoor spaces for experiential teaching/learning, and create new, applying the project-based learning, methodology to encourage children's curiosity, creativity and entrepreneurship.

The project will enable conditions to contribute to the institution's strategy, action plans and education policies. Stimulate the sharing of continuous positive experience and exchange between formal and non-formal education teachers, encourage the mobility of teachers in the country and internationally as well as other circulation forms in the educational ideas.