Projektinio-patirtinio metodo pagalba vaikai, veikdami, tyrinėdami pažins juos supančią aplinką, lavins smulkiąją motoriką, įtvirtins spalvų pavadinimus, turtins, ugdys sakytinę kalbą.
Ugdymo organizavimo forma – mažos vaikų grupelės.
Ugdytinos kompetencijos – pažinimo, meninė, socialinė, komunikavimo.
Pagrindimas:
• Ankstyvojo amžiaus vaikų grupėje vaikai susidomėjo „Virtuvėle“, dažnai ten žaidžia. Šio amžiaus vaikai intensyviai tyrinėja, žaisdami „pavirsta“ įvairiais personažais, aktyviai domisi naujais daiktais, žaislais, stengiasi juos išbandyti – aplinką pažįsta per pojūčius.
• STEAM projektinio-patirtinio ugdymo taikymas – iššūkis auklėtojai. Tai galimybė išbandyti veiklas vesti kitaip, įdomiai, pagal vaikų amžių.
• Stebint žaidžiančius vaikus, kilo mintis kartu su ugdytiniais, patiems sukurti ir „Virtuvėlėje“, gaminant maistą, naudoti prijuostes, skareles, kalbėtis kokios profesijos žmonės dirba virtuvėje.
Žaidimas „Aukcionas“
Parengė: priešmokyklinio ugdymo auklėtoja-metodininkė Albina Kasparienė
Aktualumas. Kūrybiškas žvilgsnis į supantį pasaulį ir gebėjimas sėkmingai įgyvendinti bei parduoti (plačiąja šia žodžio prasme) savo idėjas bei talentą. Verslumas – tai gebėjimas atrasti savo pašaukimą.
Tikslas. Vienas iš kūrybiškumo-verslumo tikslų, ugdyti gebėjimą mąstyti ir veikti novatoriškai, išsikelti tikslą ir jo siekti, gebėjimas viešai kalbėti bei sklandžiai ir aiškiai pristatyti savo idėjas – dar vienas sėkmę garantuojantis įgūdis.
Veikla
Klausimas – Kur, ką perkame?
Vaikų atsakymai – Parduotuvėje, turguje, vaistinėje...
Supažindinimas, kad dar vienas pirkimo pardavimo būdas ir vieta gali būti AUKCIONAS.
Interaktyvioje lentoje stebime vykstančius aukcionus, aptariame jų būdus, eigą, elgesį.
Minčių lietus
Išsiaiškiname, kokie gali vykti aukcionai ir kas juose parduodama.
- Ką galime pagaminti mes ir parduoti aukcione ? Nuspręsta gaminti mašinas.
- Kokias medžiagas tam panaudosime? Patogiausia gaminti iš antrinių žaliavų.
Susitariame, kad namuose prisirinksime įvairių pakuočių, tuo pačiu tausosime ir būsime draugiški aplinkai.
- Kaip dirbsime, individualiai, poromis, komandomis? Dirbsime individualiai ir poromis.
Metodo aprašymas
Kortelių pagalba išrenkami vaikų vaidmenys žaidime. Vieni vaikai pirkėjai, vienas vaikas aukciono vedėjas, vienas vaikas pristato parduodamą daiktą, vienas vaikas raštininkas fiksuoja už kiek parduoda.
Vaikai pirkėjai susėda prie stalų, prieš tai išsirinkę korteles nuo 1 iki 9.
Aukciono vedėjas ir jo padėjėjas įeina. Visi juos pasitinka plojimais. Vedėjas pristato parduodamą prekę, ją apibūdina. Prasideda pardavimas. Aukciono vedėjas pasako pradinę kainą 1. Pirkėjai jei nori pirkti prekę turi pakelti kortelę su sekančiu numeriu 2. Aukciono vedėjas pamato pakeltą kortelę su skaičiumi ir skelbia 1-1;1- 2, jei kitas pirkėjas pakelia skaičių 3, tai skelbia 3-1; 3-2 tol kol pirkėjai nepakelia sekančio skaičiaus. Jei pirkėjas pvz. pakėlė skaičių 4. Aukciono vedėjas skelbia 4-1; 4-2; 4-3. Ištarus skaičių 4-3 reiškia daiktas parduotas. Vedėjas plaktuko dūžiu informuoja apie tai aukciono pirkėjus. Daiktas įteikiamas pirkėjui ir visi ploja, o raštininkas fiksuoja lentoje už kiek daiktas parduotas. Pabaigoje galima išrinkti brangiausiai ir pigiausiai parduotus daiktus.
Kūrybiška taupyklės paieška
Rokiškio lopšelio-darželio „Varpelis“ ikimokyklinio
ugdymo pedagogė Edita Miškūnienė
Vienos meninės veiklos metu, berniukas pasakė savo norą: „Norėčiau pasigaminti taupyklę...
Metodas: praktinis-tiriamasis-projektavimas
Praktinio
metodo pagalba vaikai per veikimą pažįsta ir supranta juos supančią
aplinką (rinkos ekonomikos principus, etninę kultūrą).
Tiriamojo metodo metu vaikas yra aktyvus ugdomojo proceso dalyvis, kelia
ir tikrina hipotezes, išmoksta jam lengvai suprantamų tiriamų medžiagų savybių,
analizuoja tyrimo rezultatus, atskiria tai kas yra tikra, nuo to, kas tikėtina.
Projektavimas – techninis metodinis būdas. Vaikai kuria brėžinį-piešinį,
kuriuo naudojasi puošdami taupykles, pagamintas iš skirtingų medžiagų. Sugebėjimas atrinkti detales iš paruoštų
kartono brėžinių, palengvina taupyklės gamybą iš molio. Schemos nagrinėjimas ir
skaitymas – pagalba aiškinantis dėžutės-taupyklės iš popieriaus lankstymo eigą.